porzadki i organizacja

METODA KON MARI: PORZĄDKI W SZAFIE + SEZONOWA WYMIANA GARDEROBY

Choć minęły już ok 2 miesiące odkąd zrobiłam te porządki, pomyślałam , że post na ten temat nadal warto napisać.

Czekałam ze zmianą garderoby na zimowa dość długo, bo pogoda była taka zmienna. Tym razem zastosowałam dwa różne kryteria przy tym procesie.

Po pierwsze trzymałam się zasad Metody KON MARI. Przeglądając to, co odkładałam na przyszły sezon wiosna / lato i zmieniając garderobę na jesień / zima  zwracałam uwagę na to, czy dana rzecz sprawia mi radość ( ” does it spark joy ?” ). W ten sposób mogłam pożegnać się z kilkoma rzeczami, które kiedyś bardzo lubiłam i które dobrze mi służyły, ale już mi się znudziły.

Po drugie zwracałam uwagę na moją paletę barw czyli Zimę. W sumie odłożyłam do oddania prawie wszystkie ubrania, których kolory mi nie pasują ( zostało mi kilka sentymentalnych rzeczy – może kiedyś tych też się pozbędę  ).

A teraz zdjęcia😊

Widok przed porządkami i wymiana garderoby ( tak, niezły bałagan się zrobił – sam😂 ) :

Ubrania i akcesoria, których się pozbyłam. Część oddałam przyjaciółkom, część rodzinie, część poszła do Charity Shop. W sumie pozbyłam sie wtedy ok 25 – 30 rzeczy😊

Widok po😊 . Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego.

20161017_11434020161017_114242

W pudle trzymam szpilki i buty letnie, a buty sezonowe na dole w hallu.

Cała szafa jak na dłoni. Na dole m.in. ubrania sportowe.

Ubrania na lato mam w tych pudłach na szafie ( dwóch ). Tam wcześniej trzymałam te zimowe. W jednym z pudeł znajdują się  rzeczy mające dla mnie wartość sentymentalna, m.in moja suknia ślubna  ❤😁.

Kiedyś myślałam, że będę musiała zainwestować w większą szafę, bo tak dużo miałam ubrań. Potem poszłam po rozum do głowy – był to dluuuuugi proces😂😉 – i okazało się, że większej szafy wcale mi nie trzeba! Wystarczyło zmienić nawyki zakupowe, przejrzeć krytycznie własną garderobę i zostawić tylko to, co naprawde lubię i co mi pasuje. Problem rozwiązany💪👍😊

Dajcie znać jak Wy radzicie sobie z za dużą garderobą? Czy lubicie takie sezonowe porządki? Jak je robicie?

Mocno Was pozdrawiam, Linda 😊

2 thoughts on “METODA KON MARI: PORZĄDKI W SZAFIE + SEZONOWA WYMIANA GARDEROBY

Skomentuj

